söndag 31 mars 2013

Myran testar: Indian Kitchen i Halmstad

Nu är det påsk, och vad skulle kunna vara mer påskigt än att gå på indisk restaurang och beställa in en kikärtsgryta? Nej, just det. Påskens höjdpunkt!

Det var min och Paddans premiärbesök på restaurangen Indian Kitchen i centrum. Och det må jag säga: vilken glädje att gå ut och äta men slippa uttala orden "en vegetariana utan ost"!
På I.K. fanns det flera spännande rätter i menyn. En hel sida full av vegetariska varianter. Ungefär hälften innehöll färskost men i den andra hälften kunde jag välja och vraka. Inte helt enkelt. Det blev till slut någon form av kryddig kikärtsgryta.

Det är synd att jag är så löjlig känslig för stark mat. Fiffiga I.K. hade märkt ut med chilifrukter i menyn hur starka de olika rätterna var. Min hade två frukter. Nästa gång ska jag prova en rätt som bara har en frukt!
Hur som helst. Stämningen var väldigt avslappnad och skön, det kändes som att vara utomlands (ända tills ett högljutt gäng teatertyper satte sig två bord bort och började tjoa på svenska). Mysig inredning med grönblått, guld och mönstrade kuddar. Tv:n visade något nästan bollywoodskt och lågmäld indisk musik spelades. När jag inte orkade äta hela min portion fick jag ta med mig resten hem.
Jag blev glad av att vara på Indian Kitchen och menyn gjorde mig nyfiken - hit kommer jag fler gånger!

Indian Kitchen får fyra ärtor av fem möjliga.

Glad påsk!
// Myran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar