torsdag 7 mars 2013

Bra och dåligt i köket

Bra:
Idag köpte jag en låda i size A4 där jag ska lägga alla recept som hittills mest skräpat runt och inte haft nån självklar plats i lägenhet. Alla dessa urklipp, broschyrer och utskrifter med kakor eller grytor eller annat som man vill prova, sen, senare, nån gång. Men som bara blir liggande, och dyker upp och är besvärliga varje gång man ska städa.
Lösningen är LÅDA (lösningen på problem är ofta låda).

Dåligt:
Burkarna som syns på bilden blir till att slänga. Det är förvisso inte så mycket kvar, men känns ändå synd. Båda gick ut förra året nämligen, och jag vet ju inte, det kanske håller, men när det börjar dra åt ett halvår över Bäst före-datum så känns det osäkert.
Trots att de är väldigt pyttesmå har jag alltså inte hunnit använda upp innehållet på flera år. Jag kanske borde börja använda sån här smaksättning oftare. Jo.
Skärpning.

// Myran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar