torsdag 21 november 2013

Myran testar: två goda överraskningar!

Veganer kan ju som bekant inte äta något godis utan får hålla sig till gräs.
Haha.
Skojar bara.

Däremot får man ju ofta tänka sig för om man vill undvika små och stora djur som ofta stoppas in i snasket. Vid Halloween slog det mig att det passar riktigt bra att skrämmas med att ha äckliga löss och nermalda skelettben i gottepåsen, men resten av året känns det väl sådär...

För några veckor sedan kunde jag inte motstå att köpa hem en påse Van Slootens "Sour Beetles". Har aldrig hört talas om märket förut men bitarna såg hälften asballa och hälften grisiga ut. Innehållsförteckningen överraskade - positivt. Jag hade nog inte ens läst den om det inte vore för den effekt omslaget hade på mig. Skräckblandad förtjusning.

Förtjusningen bleknade dock för skräcken när jag väl var hemma med påsen.
Visst skulle jag smaka, men inte just ikväll... Dagarna gick.
Så, till slut, slet Paddan upp påsen och sa att han inte ville vänta mer. Nu provar vi!
Och sedan: Åh fy, de här får du behålla själv!

De sura små bilarna är verkligen sura. Och söta inuti, som ni kan se på bilden på påsen.
Men jag gillar dem! De finns i olika smaker och tex grön och röd är mildare än gul. Det är faktiskt den typen av godis jag gillar när det kommer till sura och mjuka godisar. Ska det vara surt så ska det vara så man börjar svettas i ansiktet. Och så en söt överraskning i mitten.

Sour Beetles får... fem ärtor av fem möjliga! Jag är snäll idag.

Nyligen läste jag också att Ritter Sports Marzipan är djurfri.
Först tänkte jag: äh, jag gillar inte marsipan så värst. Men så sprang jag på ett extraerbjudande och ville i alla fall prova. Choklad som choklad liksom, går ju alltid ner.
Jo minsann! Marsipanen är riktigt smaskig. Den går ner, bit efter bit, och det känns lite som påsk.
Fyra ärtor får marsipanen som jag inte trodde så väl om till en början men som överraskade mig positivt.

// Myran


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar