onsdag 27 november 2013

Burrito House, adjö!

Jag har en väldigt tråkig nyhet till er som bor i Halmstad.
Kanske har ni redan hört den. Kanske känner ni inte ens till stället.
Men på fredag är det sista chansen att gå ut och äta en riktigt god, handgjord, varm burrito i Halmstad.

Jag hade tänkt blogga om Burrito House för länge sedan. Det blev inte av, jag sköt upp och nu är det nästan för sent. Idag är det bara tre dagar kvar innan Burrito House stänger för gott.
Jag känner sorg.
Igår var jag inne och köpte min favorit: BRC. Det är en liten brödrulle som räknas som barnportion och rymmer bönor, ris och ost. När jag beställde fick jag alltid en egen variant med hackade, kryddiga tomater istället för osten. För en tia extra fylldes rullen med guaccamole.
Burrito House har också en större och mer mättande vegetarisk rulle med varm röra av paprika och lök, ris och sallad. Sedan finns varianter med kött och kyckling för den som är lagd åt det hållet.

Burrito House var mitt favoritställe. Kanske var jag inte där så väldigt ofta, men när jag var i stan och magen kurrade så visste jag precis vart jag skulle gå.
Nog finns det andra snabbmatsställen och restauranger i Halmstad men inget som Burrito House. Det finns inget som ens är i närheten.
Nej, nu blir jag ledsen och sur.

Burrito House stänger ner för att ägarna behöver tid till sin familj. Ingen kan klandra dem för detta, det är ett klokt beslut.
Frågan är vem som tar upp stafettpinnen? Vi har falafelställen, vi har pizzerior och vi har på sistone begåvats med två indiska restauranger. Men inget som liknar Burrito House har vi och det är trist.
Ungefär så här känns det:

Jag hoppas att jag en vacker dag får en ny chans att äta mig mätt på burrito.
Om ni är lika burrito-sugna som jag så hittar ni stans enda och sista burritos på Brogatan 26 i Halmstad.

// Myran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar